موارد اخلاقی در برابر حرفه حسابداری
نوشته شده توسط : افشار

 

 

 

 

 

 حسابدار مشغول به کار در بخش عمومی یا خصوصی به هنگام بررسی سوابق مالی شرکت یا فرد برای اهداف گزارش دهی باید بی طرف و وفادار به اصول اخلاقی باشد.

 

حسابدار اغلب مسائل اخلاقی را بدون در نظر گرفتن صنعت تحمل می نماید و باید به صورت ممتد هوشیار باشد برای کاهش دادن شانس نیروهای بیرونی دستکاری کننده سوابق مالی، که می توانند نقض های اخلاقی و کیفری به وجود بیاورند.

 

 

 

فشار از سوی مدیریت

 

 

 

 فشار برای شرکت های دولتی جهت موفقیت در سطوح بالا ممکن است به هنگام ایجاد ترازنامه ها و صورت های مالی استرس و فشار بی جهت در حسابداران و در دوره حسابداری ویژه بازارکار ایجاد نماید.

 

موضوع اخلاقی برای این حسابداران حفظ گزارش صحیح دارایی های شرکت، بدهی ها و سود بدون وارد آمدن فشار بر آن ها توسط مدیریت یا کارمندان شرکت می باشد.حسابداران غیر اخلاقی می توانند به راحتی سوابق مالی شرکت و اعداد تمرینی را برای نقاشی تصاویر نادرست از موفقیت های شرکت تغییر بدهند.

 

این موضوع ممکن است رفاه کوتاه مدتی ایجاد نماید، اما سوابق مالی تغییر یافته در نهایت طلسم سقوط شرکت ها را خواهند شکست زمانی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار تقلب را کشف می نماید.

 

 

 

حسابدار به عنوان سوت زننده

 

 

 

 حسابدار ممکن است با معضل اخلاقی گزارش نقض های حسابداری کشف شده در هیئت استانداردهای حسابداری مالی روبرو بشود.در حالی که وظیفه حسابدار اخلاقی گزارش چنین نقض هایی می باشد، معضل در انشعابات گزارش بالا می گیرد

 

بررسی سوابق مالی شرکت توسط دولت و مطبوعات بد به وجود آمده توسط رسوایی حسابداری می تواند کاهش سریع در شرکت به وجود بیاورد و منجر به اخراج هزاران کارمند بشود.

 

مدیران و دیگرکارمندان شرکت همچنین می توانند مورد پیگرد قانونی قرار بگیرند، که این کار منجر به جریمه های سنگین و حبس در زندان می شود.

 

 

 

تاثیرات حرص و طمع

 

 حرص و طمع در کسب و کار و دنیای مالی منجر به اصلاح مرزهای اخلاقی شده و در به دست آوردن پول بیشتر به حفاظت می پردازد.

 

حسابدار هرگز نمی تواند تمایل به کسب زندگی بهتر و به دست آوردن اموال بیشتر داشته باشد به گونه ای که مطمئن گردد اصول اخلاقی را برای گزارش مالی دنبال می نماید.

 

در دوره حسابداری ویژه بازارکار  یک حسابدار که بیشتر به حساب بانکی خود توجه دارد تا ترازنامه شرکت خود مسئول شرکت شده و ممکن است نقض هایی در حسابداری به وجود بیاورد، که تحریم های SEC را منجر می شود.

 

 

 

حذف سوابق مالی

 

 

 

 کارمند شرکت یا دیگر افراد اجرایی ممکن است از حسابدار بخواهند ارقام مالی خاصی را از ترازنامه حذف نموده یا نادیده بگیرد که این کار ممکن است در نظر مردم و سرمایه گذاران کسب و کار را بد جلوه بدهد.

 

حذف ممکن نیست شبیه نقض چشمگیر اصول اخلاقی حسابداری در یک حسابدار باشد زیرا دارای دستکاری مستقیم اعداد یا سوابق نمی باشد.

 

این موضوع دقیقا به این دلیل است که چرا یک حسابدار باید جهت جلوگیری از افتادن در چنین دامی از لحاظ اخلاقی هوشیار باشد.

 

 

 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 اسفند 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: